Monday, May 5, 2014

10 idea hadiah hebat dan mesra bajet untuk kanak-kanak perempuan



Salam dan hi semua.
 
Kali ini kami ingin berkongsi idea-idea hadiah yang mesra bajet untuk kanak-kanak perempuan. Kami harap panduan ini akan menjimatkan masa, tenaga, dan wang anda :-)

1. Aksesori rambut 
Tidak ada yang lebih cantik dan comel sekiranya kanak-kanak perempuan berdandan rambut dan dihiasi aksesori yang cantik. Dari rambut tocang mereka boleh bertukar menjadi puteri raja dalam masa 2 saat! Sepit rambut berlian buatan atau cekak rambut bergemerlapan memberi bling kepada mana-mana model rambut cilik.

2. Set mandian
Set sabun mandi dan syampu  akan menjadikan ia mudah untuk ibu dan kanak-kanak perempuan menjadi teruja mengenai masa mandi. Peluang ini juga boleh digunakan untuk mengajar anak-anak mengenai kebersihan diri.

3. Set losyen
Anda tidak boleh mempunyai losyen cukup untuk setiap wanita. Perkara yang sama adalah benar untuk kanak-kanak perempuan dan gadis. Ia menjadi pelengkap sempurna selepas mandi dan ada kini ada set dalam pelbagai jenama, wangian dan saiz.

4. Aksesori mandian
Bagaimana jika anda membuat bakul atau beg hadiah aksesori mandi ? Ia mudah dibuat dan cantik. Span, loofah dan berus lembut akan membeuat masa mandi lebih seronok.

5. Stoking dan tights bercorak
Ya, stoking dan tights bercorak! Stoking watak Disney atau tights dengan corak funky juga adalah sesuai untuk kanak-kanak perempuan.  Terdapat stoking dengan hari dalam seminggu dan ada juga stoking dan pakaian ketat dengan pelbagai jenis watak-watak dan ungkapan, dalam pelbagai corak dan warna. Yang sama bagi tights dan bagi gadis-gadis pula, boleh mendapatkan stoking tinggi paras lutut  yang boleh disesuaikan bila memakai skirt.

6. Dompet /Beg/Beg tangan
Tidak kira umur. Dompet menyeronokkan!  Kanak-kanak dan remaja suka apa-apa jenis dompet, beg dan beg tangan. Kepelbagaian beg yang ada pada hari ini menjadikan ia mudah untuk diberi sebagai hadiah.

7. Piyama, dan / atau selipar
Ini juga merupakan hadiah menraik untuk semua peringkat umur. Sekali lagi, umur yang lebih muda suka watak-watak kanak-kanak kegemaran mereka pada pijama dan gaun , manakala kanak-kanak perempuan yang meningkat remaja akan lebih mengemari pyjama set baju dan seluar dari kain jenis yang selesa.

8. Tudung atau topi
Apa-apa jenis tudung atau topi adalah hadiah yang praktikal kerana ia akan digunakan. carilah topi atau cap yang comel untuk digunakan semasa bermain di taman nanti. Pelbagai tudung ada di pasaran sekarang dan yang penting ia mesra bajet, jadi bila tudung tu tercicir, ia tidak menjadi masalah yang besar :-)

9. Aksesori
Cincin, anting-anting , rantai, gelang - mana-mana gabungan ini adalah pilihan yang tepat. Pilihlah bentuk, warna dan saiz yang sesuai untuk umur mereka. Ia cantik dan comel!
 

10. Kupon/Tiket/Voucher
Jika inginkan kelainan, anda boleh juga hadiahkan kupon/tiket/voucher untuk mereka nikmati kemudian hari brsama kawan-kawan dan keluarga. IKEA, Parkson dan beberapa kedai menyediakan 'Gift card' ini, anda perlu beli dengan jumlah wang yang anda inginkan.
Psst - biarkan hadiah yang menggunakan jumlah wang yang besar diberi  oleh mummy dan daddy ;-)

Sekiranya dijemput ke majlis harijadi/graduasi/cukur jambul dan sebagainya yang memerlukan hadiah  panduan ini akan menjimatkan masa, tenaga dan wang.
 
Jumpa lagi!

1 comment:

  1. Bila je sampai bulan May setiap tahun, pasti teman nie pening fikir... nak beli hadiah apa pulak untuk anak perempuan teman tahun nie...

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...